איך לחשב את כמות האלכוהול לאירועים?
כמות האלכוהול לאירועים ,הוא נושא שמבלבל המון זוגות, והוצאה לא מבוטלת בתחשיב האירוע.
נושא האלכוהול לאירועים התווסף לעלויות ,כאשר הוטל מס על ענף האלכוהול,ולאולמות כבר לא השתלם כלכלית "לתת" אותו כחלק מחבילת האירוע שלהם.
לכן,נושא האלכוהול לאירועים,שמצד אחד "משחרר עכבות" וגורם ישיר לשמחה ותקווה להעצמת האירוע,ומצד שני,מעלה את הוצאות הזוג בכמה אלפי שקלים (תלוי בגודל המוזמנים),נהיה מרכיב נוסף וחשוב בתקציב החתונה או האירוע שלכם.
כמובן שכדאי שתנסו להבין את תמהיל הקהל שלכם, ובהתאמה-לרכוש את סוג האלכוהול הנכון עבור הקהל.
לדוגמה-קהל צעיר ברובו יעדיף וודקה/ויסקי לעומת קהל מבוגר יותר שיעדיף יין טוב או קאווה
כמות האלכוהול לאירועים שתצטרכו היא לפי המפתח - (זה כולל אלכוהול על השולחנות + בבר -ללא הגבלה לאורך כל הערב)-
- 1.5 בקבוקים לשולחן של אלכוהול מעורב לפי טעמכם:וודקה/ויסקי...(20 שולחנות מתוכננים = 30 בקבוקי אלכוהול מעורב...)
- שמפניה לקבלת פנים-1 בקבוק עבור 100 מוזמנים כגון קאווה,למברוסקו....
- משקאות אנרגיה-1 ארגז עבור 50 מוזמנים. כגון-XL,בלו,טאצ'....
- מדללים-1 י"ח עבור 50 מוזמנים כגון ראשן,חמוציות....
במידה ותרצו אלכוהול רק בבר משקאות, אתם תצטרכו:
- 0.75 בקבוק אלכוהול מעורב לפי טעמכם:וודקה/וויסקי... כנגד כל שולחן מתוכנן (15 שולחנות מתוכננים=12 בקבוקי אלכוהול מעורב....)
- שמפניה לקבלת פנים-1 בקבוק עבור 100 מוזמנים כגון קאווה,למברוסקו..
- משקאות אנרגיה-1 ארגז עבור 40 מוזמנים. כגון-XL,בלו,טאצ'....
- מדללים-1 י"ח עבור 50 מוזמנים כגון ראשן,חמוציות....
טיפים מעשיים מניסיון רב השנים:
- תוודאו שאתם קונים אלכוהול לאירועים של יבואן רשמי-יש המון "תחליפים ויבוא מקביל"-זה לא אותו הדבר.ההבדל יתבטא בעלות שתשלמו (יבוא מקביל קצת זול יותר) ובכאבי ראש שתקבלו ביום למחרת בגלל סוג אלכוהול שהוא לא מיבואן רשמי.
- תוודאו שיש תעודת כשרות בתוקף-ישנן הרבה אולמות שבודקים את הנושא ולא מאפשרים להכניס אלכוהול לארועים ללא תעודת כשרות.אל תקחו סיכון מיותר ליום האירוע ותתחילו את האירוע ברגל שמאל.
- ענף האלכוהול לארועים הוא כמו "בורסה"-השוק מוצף בהמון חברות שמשווקות ומוכרות אלכוהול,ולכן,התחרות היא רבה.אי לכך,המחיר הוא פועל יוצא של כמות האלכוהול הנרכשת+סקר שוק והתמקחות.כדאי לרכוש את האלכוהול שתרצו סמוך למועד האירוע(תמיד יש מבצעים והנחות מיוחדות).
- לרוב היבואנים הרשמיים יש חבילות אלכוהול לאירועים מותאמות לחתונות והן מתומחרות בהנחה מיוחדת.החנויות המשווקות אלכוהול בדרך כלל "מצניעות את הנושא" משיקולים כלכליים ומסחריים.תדרשו לבדוק את כלכליות החבילות האלו ותפגינו ידע...סביר להניח שתוכלו לחסוך עוד כמה עשרות שקלים.
- כמות האלכוהול לארועים שתצטרכו נמדדת לפי כמות השולחנות שיש באירוע.ההבדל בהוצאה הכספית (אלכוהול לכל שולחן מראש או אלכוהול רק בבר המשקאות) הוא עצום ,ומתבטא בתוספת של 15-20 ש"ח למנה(בקבוק לשולחן) ,או ,7-10 ש"ח למנה(לאכוהול רק בבר).
- ישנם אולמות שאפשר לרכוש דרכם את האלכוהול לאירועים ,וחוסכים כאבי ראש וזמן בחיפוש עסקה משתלמת,הם גובים בין 20-35 ש"ח למנה(תלוי בחבילת אלכוהול,בכמות האנשים ובצוות הברמנים).
המלצות שלנו -
- אירוע עד 150 מוזמנים-כדאי לקבל את הצעת האולם (וכמובן להתמקח כמה שאפשר)...מעבר לכמות אנשים זו-כדאי לנהל את נושא האלכוהול-לבד.
- לפחות 50% מהמוזמנים,הם בד"כ,קהל שלא בהכרח שותה אלכוהול וצריך שיהיה לו בקבוק אלכוהול פרטי על השולחן...לכן...
המלצה כלכלית-
- רכשו כמות אלכוהול למזיגה בבר בלבד + עוד כמה בקבוקים שתשימו בשולחנות ספציפים של קהל שצורך אלכוהול בכמות מוגברת....אפשר לחסוך בצורה זו אלפי שקלים מעלות האלכוהול לאירועים.
כותב המאמר-123 מזל טוב.